Mestna svetnica dr. Tina Bregant bo na ponedeljkovi seji mestnega sveta MOL opozorila na neprimernost javne razstave z naslovom Galop 2002-2022 v Plakatni galeriji Figovec, ki jo zaznamujejo vulgarne, nasilne in Åūaljive fotografije, vsakodnevno pa so ji izpostavljeni tudi naÅĄi najmlajÅĄi: “ResniÄno, kaj pomeni fotografija poÅĄkodovanega, boleÄe razkreÄenega golega telesa na javni povrÅĄini? Kaj pomeni samopoÅĄkodba spolovila moÅĄkega? Estetika grdega, provokativnega, nasilnega, ki je hkrati tudi vulgarno ter Åūaljivo do Åūenskega in moÅĄkega telesa, ne opominja kot Picassova Guernica, paÄ pa razgalja vulgarnost ustvarjalca, ki niÄ hudega sluteÄega mimoidoÄega prisili v voajerizem. Tako so celo otroci prisiljeni biti priÄa nasilnemu dogodku na sliki. Je to torej namerno â izpostaviti otroke nasilju, tudi spolnemu nasilju? Je to bil namen? Ker toÄno to se je zgodilo. Vsi, ki smo se oktobra sprehodili po ploÅĄÄadi pred bivÅĄo Metalko in Figovcem, ki je javna povrÅĄina, na kateri marsikdo od otrok Äaka na avtobus, smo bili izpostavljeni nasilju, celo spolnemu nasilju.”
Dr. Tina Bregant bo Åūupana Zorana JankoviÄa pozvala, da se opisane plakate nemudoma odstrani in javno opraviÄi za izpostavljenost mimoidoÄim spolnemu nasilju. Hkrati pa bo Mestni obÄini Ljubljana postavila naslednja svetniÅĄka vpraÅĄanja:
- Ali je MOL pomagala pri financiranju tega projekta? Nekateri javno dostopni podatki sugerirajo, da je bilo temu tako. Koliko sredstev je namenila MOL temu projektu, kdo je bil predlagatelj in kdo je soglaÅĄal z odobritvijo sredstev?
- Poleg tega je iz nekaterih javni evidenc razvidno, da MOL in Ministrstvo za kulturo financirata in podpirata takÅĄne razstave in javne predstavitve, ki vkljuÄujejo eksplicitne in neprimerne vsebine, kot je to razvidno iz plakatov na trenutni razstavi z naslovom Galop 2002-2022. Prosim za obrazloÅūitev in odgovorne osebe, ki podpirajo tovrstne prakse.
- Ali bodo MOL in pristojne institucije ukrepale, da danes, pa tudi v bodoÄe prepreÄijo prikazovanje takÅĄnih vsebin na javnih mestih, kjer se jim mimoidoÄi, tudi Äe bi Åūeleli, ne moremo izogniti?
Â
Primer fotografij iz razstave Galop 2002 – 2022